Mina språkkunskaper =)

Mamma är så jobbig frågar alltid vad allt heter och om jag kan säga det men jag har min lilla diva gen i mig så när mamma säger nåt som jag inte vill så säger jag tist (tyst) till henne eller du dunne du mamma (du är dum mamma) till mormor säger jag mammie för det säger mamma till henne fast mormor vill att jag ska säga mormor så jag måste öva lite mera. 
Till morfar och mostrarna säger jag feffe mamma vet inte vart jag har fått det ifrån. Och när jag tittar in på sol viggos blogg så säger jag bädis (bebis) eller tarzan så jag hoppas att han och jag skan svinga oss i gardinerna tillsammans =) 
De viktigaste namnen kan jag säga o de är: luto= Pluto, mimmi, musse, långben, aliel (ariel), anka (kalle anka), Lilo (lilo o Stich), pumba, Kajsa ( Kalles tjej och mosters hund), Ida (min bästa kompis hunden Ida som bor hos Feffe o mammie), Olle (tjejtjusaren på dagis), tassan (tarzan), Sia (Min älskade nassebaby ska skicka en bild på honom senare), Massi (faster) onjas (Jonas) Manne, Ejk (Erik grannkillen), Mohsen (fasters kille), Dass (Sadaf), Maud (dagmamman), Kain (Karin dagmamman i Vinäs), Ingen (Min gudmor Lingen) Stia (Stina). Lotta (på bråkmakargatan)   
Fast mitt roligaste ord enligt mamma dvs är koni Jag menar solglasögon fast jag försöker säga cooling eftersom man är en cooling med solglasögon men på persiska så betyder koni en gay kille så mamma garvar ihjäl sig varje gång jag säger det mamma är så lättroad få se om hon tycker att det är lika roligt att skura pottan efter jag har gjort tass (bajs) =)

Här är en bild på min älskade nassebaby visst ser han god ut?
image7

Kommentarer
Postat av: Madda

Du glömde PEPPE !
eller hur det nu stavas..
Nasse snuskis is still going strong ser jag.
Gud nåde den som tar den.. Då får dom med Jasmin att göra.. Hehe eller hur?

2008-05-13 @ 13:34:24
Postat av: Marina

Håller denna lilla stinkbomb ihop ännu... *lol*

2008-05-13 @ 23:52:01
URL: http://solmarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0